Självhushållningstankar

Svart katt, blöt katt.




En del plantor är i jorden såsom broccoli, brysselkål och purjolök.

Funderar ibland över vad de åt förr i tiden när man inte bara kunde åka och köpa det man ville ha på en gång. Idag finns allt tillgängligt i stort sett hela året. I mitt huvud var det enda som fanns kvar i maj lite gamla rovor och kanske något insaltat kött. Men se här vad som klarat sig hela långa vintern i jordkällaren!
Maten var nog inte så torftig förr eftersom man var helt fenomenal på att ta till vara livsmedel på ett helt annat sätt och man hade jordkällare. Som gjorda för att förvara under optimala förhållanden.
Jag kan alltså knapra på mina äpplen som jag plockade i oktober medan jag står och tittar på äppelblommorna. Wicked som Ron skulle ha sagt...

Kommentarer

AnnaKarin sa…
Vad häftigt att de hållt så bra!
Jordkällare rules!
soldatkullen sa…
Ja, verkligen. Gjorde lite kräm faktiskt.

Populära inlägg