Grönsaker on the way.

Tomaterna växer som de ska och har tom börjat blomma. Den nya sorten Sibirijak ser väldigt kraftig ut. Ser fram emot växthusvarma tomater snart! Har satt tomaterna i odlingsbädd i år istället för hinkar. Lättare att hålla fukten. Har satt dem ganska tätt, hoppas det går vägen. Några gurkplantor är satta emellan, ska bli kula att se hur den taggiga sorten Soyo Long klarar sig.
Är mäkta stolt över mina egenuppdriva broccoliplantor. Har ingen aning om hur stora de borde vara vid det här laget, men jag tycker de ser fantastic ut! De får bo under fiberduken, långt bort från alla fiender som hotar.
Fennel Bulbs! Har precis fått hem två böcker från River Cottage och för utom en massa härliga recept så lär jag mig mycket engelska ord. Mycket fänkål kommer det att bli i sommar. I salladen, gratinerad, på grillen, pickled...
Mangold, en favorit i repris. Så fin, så god, så lätt att odla; Me like!
Mitt köksland vid växthuset. Här trängs lök, vitlök, sallad och rädisor. Har även sått en hel mängd bönor i helgen. Hoppas de kommer upp! Har i år provat två nya sorters huvudsallad. Än så länge har jag bara testat enstaka blad och de har en mild fin smak och otroligt vackra i landet också.

Kommentarer

Populära inlägg