Ledig måndag



Dags att höststäda i växthuset. Det ligger tomatplantor på marken och frosten har tagit de flesta plantor



Känns skönt att kunna stänga till växthuset nu och låta det vara till våren. Behöver bara lägga på lite halm på vinrankans fötter så den inte fryser.



Sista skörden för 2011! Mest gröna tomater och grön paprika, men det går ju också att äta. Löken som hängt på tork tog jag in också.



Söta goda vindruvor. Jag har märkt att de blir sötare och sötare ju längre de får hänga. Inte ha för bråttom med skörd i augusti alltså.



Trots upprepade frostnätter så ger sig luktärterna inte! Så än så länge doftar det.



Tapper prästkrage.



Har samlat ringblommefrön till nästa års sådd. Kommer nog att ha ringblommor på fler ställen då. Man blir glad av det gula.



Gissa vem som sover på Lilla Mys ull? Hoppas hoppas ullkursen blir av så att jag vet om jag tvättat ullen rätt. Vågar mig inte på att tvätta de andras än så de påsarna står i ladugården och bidar sin tid.

Kommentarer

Populära inlägg