Julfint hos folk och fä.



Årets krans, såklart gjord av hö. Och lite träpärlor. Härligt slarvig om jag får säga det själv.



Det blir mörkt i köket varje år när vi tar bort taklampan. Det gör vi för att ljusringen i fönstret ska synas. Bra då att jag fyndat liten läslampa på loppis. Ny jordad uttag så var bordet ljust igen



Det finns många, många fina sätt att göra adventsfint på, men denna klassiker slår allt tycker vi. Ingen annan lampa lyser så fint.



Idag fick hönshjärnorna gå ut trots utegångsförbud pga newcastle, men jag behövde städa och då blir de bara stressade när jag far runt med grep och sopborste. När det ändå var ute och sprätte så passade jag på att göra lite julfint hos dem.
Lille tuppen är så fin och han och de svarta damerna växer så det knakar. Just nu värper ingen men snart så kommer nog alla damerna igång. Ett litet break har väl alla rätt till och det är just det industrihönorna inte får...








Även fåren fick julpyntat och det kanske är lite too much och kanske bara något jag gör såhär första året, men det blev fint. En ladugård passar i granris tycker jag. Och pyntet kommer att ätas upp, det bästa av allt tycker fårskallarna.



Bää och trevlig andra advent!

Kommentarer

Anonym sa…
Klart det ska julpyntas hos djuren!
(fast jag gjorde det faktiskt bara de första två åren ;) )
Om det blev lite mindre bröte i vårt fårhus vore det nog roligare att pynta där, men...orka :)
Anonym sa…
hålla med a-k och mipen. hade helt glömt bort hur mycket jag och syrran julpyntade i stallet. det är ju precis sådär det ska se ut. värsta fina!
Jonsgården sa…
Görafint Maria! Nästan så man blir SUGEN på att flytta in till de små djuren (dock ej hönsen då...)
sticksIDAn sa…
Så fint och pyssligt! Kransen gillar jag skarpt.

Populära inlägg