Söndagsfix


När jag nu ska flytta hela örtagården så ville vi att de kanterna också skulle bli faluröda. Vi blev nöjda. Nu återstår bara lite gödsling, sedan sker flytten.



Kanten runt kökslandet är nästan färdig, bara ett hörn kvar.  Potatisen är satt och sättlöken ska i imorgon. Får se om jag hinner så bondbönorna också. Samma visa varje år, allt ska ske på en gång! Men roligt är det.


Mamma och Pip-pip har flyttat in till de andra och det gick bra, man vet ju aldrig riktigt med höns. Mamma höna är så duktig och omhändertagande.




Hade glömt att jag satte vitlök i höstas och undrade vad det var som stack upp. Sedan trillade polletten ner. Får nog plats med gul lök emellan.

Kommentarer

Anonym sa…
blir gôrschnyggt med all röd inramning! - melltorpet
Jonsgården sa…
Jag blir alldeles sugen på att gå ut och gräva när jag ser hur trevligt det ser ut i era land. Men nu regnar det...

Populära inlägg