Polotröjan Apple Spice


Har precis blivit klar med min Apple spice-tröja! Tycker att den blev så himla fin och sitter exakt så som jag vill. Jag tycker oftast att ärmarna blir för korta så jag förlängde dem. Jag gjorde även själva tröjan lite längre.

Designent är enkel men detaljerna med mosstickning och den fina kanten som blir vid raglanminskningen förhöjer verkligen intrycket.
Mönstret var också hur enkelt som helst att följa, inga krångliga beskrivningar. Heja!


Garnet är supermjuka Pure Alpacka från Pickles, färg; Naturligt grå. Om Oslo låg nära Tranum skulle jag totalruinera mig. De har så otroligt fina garner och mönster.


Här ser man hur fint det blir med mosstickning och slätstickning tillsammans.


Nya marimekkogardiner. Lyx helt enkelt. Jag blir glad av färgfest i köket!


Enda solstrålarna som visat sig sedan november. Underbart är kort.

Kommentarer

Populära inlägg