Vårstickningar


Nu är hemlisstickningen äntligen färdig! Ska bara fästa trådar och blocka. Kan inte visa hela då mottagaren inte riktigt vet vad det är än. Garnet är alldeles fantastiskt, abuelita tjukk merino från Pickles. Kommer nån dag att sticka en tröja till mig i nån av de vackra färger som finns att välja på.
Tyvärr tog den valda röda färgen slut så jag fick köra på med en grå, men det blev bra.


Beställde en "garnpakke" till en Höstjakke på Pickles. Har suktat efter den länge så nu blir det av. Det är en jacka utan knappar som är lite stor och bylsig i passformen. Man stickar med dessa garn tillsammans. Ska köra igång när de projekt jag visar nedanför är klara.
 

Denna sjal är ett MKAL-projekt. Alltså man får en del i taget av mönstret. En lång, härlig sjal med lite färg. Tusen trådar att fästa, men det är bara att bita ihop och lyssna på nåt bra radioprogram. Garnet är Pickles Pure alpakka tynn.


För att spä på projekthögen har jag börjat med en stickning till min andra hälft. Han fick välja färgskalan som blev superfin. Efter den ljusgrå och gula kommer mörkt rödbrun och en mörkt brun. Man stickar som på snedden med en ökning i ena sidan och en minskning i andra. Kommer ta tid men blir fint. Garnet är Drops alpacka.


Våren ja, en hel del snödroppar har tittat upp. Alltid lika kul.


Fick lite krattpanik vid vårlöksstället på tomten. Blad och knoppar hade kommit upp i räserfart utan att jag hunnit kratta, men  jag var så försiktig så nu är det prydligt och fint. I slänten vid syrenerna kommer det fullt med krokus, pärlhyacinter och ryka blåstjärnor. Snudd på det finaste i hela trädgården.
 

Persiljan tittar upp.

Kommentarer

Populära inlägg