Stickat och klart!



Äntligen har jag tagit mig i kragen och fotat mina senaste stickprojekt och här är min Emelie som blev så jätteskön och sitter bra. Den känns både som en myskofta och som en kofta jag kan ha att känna mig lite finare i. Knapparna är mörkgrå och lite glansiga.



Popspoten blev precis så stor och härlig som jag föreställt mig. Lika härlig på vinter som på sommaren.


Denna sjal stickade jag i en KAL (knitalong) och den har varit skön många kalla vinterdagar. Älskar Pickles härliga garnfärger också.




Höstjakke från Pickles är mitt emellan kofta och jacka och är så himla snygg tycker jag. Roligt att också köpa ett garnkit så man får det precis som de i Norge tänkt!


Till sist så blev det en mössa av restgarn, en Magnolia. Superfint mönster och den perfekta minskningen i toppen.

Nästa stickprojekt blir knallrött. Cant wait!

Kommentarer

Populära inlägg