Nyårsdagen...och redan.







Nyårsafton bjöd på strålande sol och ingen vind. Hindens rev-promenad blev det då. Underbart vackert och solen värmde.







Menyn för kvällen var; Risotto (på champagne), citronrotfrukter, smaskig sallad och minicalsone. Till efterrätt glass (såklart) med vanilj och körsbär och en kokoskaka från River Cottage-boken om kakor av och med Pam the Jam!



Och redan...har jag börjat fundera över 2012 års odlingar. Tagit fram planeringsboken och funderar över fröer. Inventerar de jag redan har och gör listor över de jag behöver. Ska redan i dagarna så paprika och basilika.
Fröer köper jag som vanligt här.

För det här är ju faktiskt en trädgårdsblogg...egentligen.

Kommentarer

Katrine sa…
Har du lagt keramiken på hyllan? Själv har jag haft paus då 3 barn har kommit emellan, men hoppas ta upp det nu. Fin blogg du har! Katrine från Boden

Populära inlägg