December 2012


Jag har stickat klart första tröjan med ull från våra kära fårskallar. Mönstret är från Strikk och både lätt och roligt att sticka. Tröjan passar bra, något korta armar kanske, men annars bra och varm.
 

Nyttoväxter i färg, köpt på antikvariat. Mycket fina färgbilder.


Vintersolen skiner in i vardagsrummet.


När jag slutar tidigt hinner jag med solen en kort stund de få dagar den visar sig.


Ulla, som varit riktigt dålig efter sin kastrering  har repat sig och är sitt vanliga sjövilda jag. Tack Skara djursjukhus för att ni har öppet på kvällarna!


Äntligen har vi en amaryllis som inte blommar i februari.


Vårt absolut finaste julpynt. En adventskalender från 40-talet. Detta är högra sidan.

 

Mitten.


Vänster.


Jag har skidat i helgen. Två gånger var jag ute i mina egengjorda spår. Ganska tungjobbat med lössnö och gamla skidor.


Men igår söndag fick en granne ryck och spårade på åkrarna! Så roligt att vi har vårt egna lilla spår i byn. Hoppas många utnyttjar detta.


Grönsaksland i vila. Jag vet ju att det knappt går en dag efter nyår så sitter jag där med min planeringsbok. Vad ska växa var? Hur mycket? Vilka fröer? Osv. Men det är ändå härligt att titta på landen när de ser ut så här. En lugn kontrast mot allt det liv som kommer.





Kommentarer

Fru Purjo sa…
Det är helt klart tuffare för honkatterna att bli kastrerade. Våran Salix hade ont ett bra tag medan hankatten Felix var på benen efter en halv dag....

Häftig advenstskalender och snygg tröja :)
Anna-Karin sa…
Härliga vinterbilder!Jag är särskilt förtjust i de bilder,som är mot granhäcken,Ekeberg och kyrktornet,sommar som vinter.Underbar adventskalender,nostalgin flödar.
Anonym sa…
finfinaste tröjan, och hjulp vas ulla är stor och vuxen. härligt att se soldatkullen i vinterskrud. /krämar från melltorpet
Anonym sa…
Men Ullan då! Hon som var så pigg när vi var hos er! Vad hände?

Finaste kalendern!

Skidorna ser bekanta ut ;)

Populära inlägg