Mer December 2012















Så fantastiskt vackert det är ute en sådan här kall och klar dag. Särskilt i gryningen. Fåren är extra hungriga i kylan och får nästan obegränsat med hö för att hålla energin uppe. När jag tassar omkring i hagen kan de inte låta bli och hänga på. Så ruskigt nyfikna. När det visar sig att jag inte har något snask med mig så rusar de in i stallet igen. Så himla gulliga när de spurtar!
Kransen på dörren i år blev fin och vass. Inne frodas citronträdet medan limeträdet inte mår så bra. Har ingen aning om vad som hänt, vet bara att jag skött båda träden på exakt samma sätt och att de stått bredvid varann både sommar, höst och vinter. Tråkigt.
Olivträdet har än så länge behållit sina blad där det står i hörnan.

Kommentarer

Anna-Karin sa…
Åååh,så fina bilder.Tack för att jag får ta del av detta.
soldatkullen sa…
Tack Anna-Karin! Jag gillar också bilderna med kyrktornet.
Fru Purjo sa…
Så söta fåren är :-)
Anonym sa…
Underbara bilder!
Fåren är störtsköna, riktiga pop corn.
Det är inte för att frukten hänger kvar som limen deppar?
Olivia sa…
Tänkte också att det kanske är för många frukter för en så liten planta?
soldatkullen sa…
Nu har jag tagit av alla limefrukterna så får vi hoppas att den piggar på sig. Tack för tipsen!!

Populära inlägg