Acer Cardigan





Äntligen klar! Vilket underbart mönster. Det är första gången jag stickat en kofta med passform som passar mig. Alla jag testat förr (svenska mönster) har alltid hopplöst konstiga ärmar och många sömmar. På denna har jag endast sytt i ärmarna. Rolig att sticka var den också. Jag har knappt stickat mönster förut, men tydlig beskrivning gjorde att det lossnade redan efter några varv.

Garnet är Magasin Duetts fina Supersoft i färgen Dark Apple. Fortfarande lite stickigt, men jag tror det blir bättre om jag tvättar den igen.
Äntligen en kofta som jag är helt nöjd med och kommer att använda mycket. Det roliga är också att jag efter att ha läst Vifflas blogg och lyssnat på diverse stickpoddar fått upp ögonen för att sticka på engelska. Så mycket lättare och roligare. Jag har lärt mig mer om stickning på tre månader än jag gjort under hela livet. Hurra!

Kommentarer

Populära inlägg